Jeweetzelf, bij KLM zijn ze altijd druk met webcare. Op hun facebookpagina kun je allerlei vragen stellen over boekingen en vluchten en dan krijg je snel een persoonlijk antwoord. In stijl, zo bleek vrijdag.
“KLM, mattie, ik heb je nodig G! Ik wil 14 mei naar San Francisco vliegen en het liefst een tussenstop maken in New York om daar een dagje of 3 te chillen. Maar hoe boek ik dat via de KLM voordeelweken aanbieding fafiage?”, schreef Willem Nout.
Die vraag is geen probleem voor onze luchtvaartmaatschappij “Fawaka, Willem! Waar blijft die ene helft van de twix, mattie? Paar dagen chillen in The Big Apple is natuurlijk super flex”, aldus KLM. “Zorg wel dat je op de terugweg minimaal 4 uur hebt zitten tussen je vluchten, anders krijg je struggles. Boks!”
Viral
Het bericht ging al snel viral. Vrijdagavond had het bericht dik drieduizend likes. Maar wat blijkt, hier is sprake van een bijzonder toeval.
Willem Nout werkt namelijk voor het Amsterdamse reclamebedrijf Imbull. En laat KLM nou net één van de klanten van Imbull zijn… Tsja. Volgens RTL Nieuws ontkennen zowel Nout als KLM dat het om een reclamestunt gaat. “Het heeft niets met elkaar te maken. Dit is geen vooropgezet plan. Wij betalen niemand voor dit soort berichten”, aldus een woordvoerder. Nout zegt dat ‘ie in mei echt nar Amerika gaat en dat hij gewoon serieus met deze vraag zat.
Ik vind het net iets té toevallig. Maar eerlijk is eerlijk: het werkt wel, want ik ga nu dus mooi even kijken of er nog een leuk werelddealtje naar Curaçao te boeken valt. Lobi!