Er werd dinsdagnacht op de diverse voetbalfora flink met vleeswaren gegooid. Het is prijsschieten op grootgrutter Albert Heijn die in zijn verzamelboek voor voetbalplaatjes een kakkerlak had afgebeeld op de pagina van Feyenoord. En laat dit beestje nu net het door rivalen bedachte scheldwoord zijn voor de supporters van de Rotterdamse club.
”Het is gewoon een insect en we bedoelen er niets mee”, zo verklaarde een woordvoerder van de supermarkt gisterenmiddag nog.
Maar de Rotterdammers waren flink op hun teentjes getrapt, neem nu de discussie op feyenoord.prikpagina.nl. Zo vindt Hans de afbeelding van het insect zelfs misselijkmakend: “Erg zielig dat AH zich hiervoor leent”, vervolgens doet hij de supermarkt een voorzichtige doch serieuze bedreiging: “Misschien kunnen we actie ondernemen?”
Kobusz is het roerend met hem eens: “Misschien even massaal AH het leven zuur maken…. mail/brieven en vooral boycotten die stakkers uit Zaandam!!”, stelt hij voor. En ook M gaat voortaan naar een andere supermarkt: “Pff Joden supermarkt. Vanaf nu lekker mijn boodschappen bij het Duitse Aldi en Lidl halen!”
En zo kunnen we nog wel even doorgaan… Albert Heijn lijkt bang voor gebroken winkelruiten en geeft later op de avond een tweede verklaring inclusief excuusje. Want het was allemaal niet zo bedoeld.
Woordvoerder dhr. Simon laat nogmaals weten dat het insect zeker niet bedoeld is als grap. Maar begrijpt wel dat dit door de supporters zo wordt geïnterpreteerd.
Vervolgens gaat meneer Simon diep door de knieën en steekt hij hem er vuistdiep in: “Feyenoord speelt zelfs een belangrijke rol in de Albert Heijn campagne. Giovanni van Bronckhorst staat op de voorpagina van het verzamelboek en ook in de televisiereclame heeft hij een belangrijke rol, waar hij een Ajax-sjaal weigert.”
Maar de supporters zijn nog er nog niet klaar mee, aldus BWJ: “Dit is niet per ongeluk, een insect uit plastic precies midden op de bal, het is ronduit belachelijk. Excuses alleen helpen hier niet, met 5 miljoen voor nieuwe spelers mogen ze het erin laten staan!!!!”
Nu vragen wij ons af: Hebben de Rotterdamse supporters nu echt geen greintje gevoel voor humor? Of is dit inderdaad een grapje dat echt niet door de beugel kan? Wij willen dat nu wel eens van jullie weten.
Overigens is dit niet de eerste grap die er deze dagen wordt uitgehaald met de Rotterdamse club. Vorige week stond in een nep-persbericht te lezen dat scherpe snoepjesfabrikant Fishermen’s Friend de nieuwe shirtsponsor van de club was geworden. Ook hier waren de Feyenoorders niet heel blij mee.
Lees ook:
‘Albert Heijn trekt vergelijking Feyenoord en kakkerlak’
Fisherman’s Friend nieuwe sponsor Feyenoord
Pingback: ‘Albert Heijn trekt vergelijking Feyenoord en kakkerlak’ | Hoax
Pingback: Fisherman’s Friend nieuwe sponsor Feyenoord | Hoax
Aanstellerij!!!
Pingback: Voetbalsupporters strooien geld voor Scheringa | Hoax
Pingback: Best hoax ’09: Kakkerlak op Feyenoord voetbalplaatjes Albert Heijn | Hoax