Selfies met banaan #weareallmonkeys blijken reclamestunt

Het leek een spontane actie tegen rascisme: mensen die een selfie maakten met een banaan en de hashtag #weareallmonkeys gebruikten. Maar dat blijkt helemaal niet waar: het is een stunt, bedacht door een reclamebureau. Dat meldt onder andere NOS.

Bron: twitter.com/FrankenTheo

De hype ontstond nadat Dani Alves van Barcelona een banaan naar zijn hoofd geslingerd kreeg. Hij reageerde koeltjes: hij raapte de banaan op, nam een hap en ging verder met het spel. Volgens Braziliaanse media lag de campagne al een tijdje op de plank. De marketeers wachtten op het juiste moment om ‘m te lanceren.

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>