Oplichters flessen Postbank klant

Duizenden Postbank klanten waren bijna hun spaarcentjes kwijt. Criminelen stuurde hen een echt gelijkende mail, waarin werd gevraagd naar hun persoonlijke IP-adres en wachtwoorden.

De zogenaamde phishingmails worden steeds geraffineerder, erkent een woordvoerster van de Postbank. Steeds vaker weten criminelen de officiĆ«le schrijfstijl van de Postbank precies te kopiĆ«ren. Wat toch nog vaak opvalt aan de mails, zijn de spelfouten en worden slachtoffers aangesproken met ‘lieve’ of ‘beste’.

Zo staat in de laatste mail: “Het heeft ons verdacht gemaakt dat uw Mijn Postbank rekening informatie door malafide praktijken van het internet is gehaald, dit heet ‘phising’.”

Postbank klanten worden de laatste maanden veelvuldig lastig gevallen met hoax mails. In september stortte de Postbank nog geld terug van gedupeerden die door een trojan hun centjes waren kwijtgeraakt. En dat ging om enkele tonnen.

Oplichten via phishing is de trend en dan vooral via de Postbank, haar antieke beveiligingssysteem met Tan-code en wachtwoorden is zo verschrikkelijk 2004.

facebook share facebook share

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>